søndag 22. november 2015

Hvitt på hvitt

hvitt på hvitt julekort frontJeg syns hvitt på hvitt er lekkert. Jeg syns også at hvitt på hvitt er vanskelig å lage, for man må prøve å få dybde og interesse i et kort selv om man ikke bruker farger (hvitt er jo ikke farge, på samme måte som svart ikke er farge). Likevel har jeg gjort et forsøk. Kortet er i størrelse A2 (4 1/4 x 5 1/2") og laget av Classic Smooth White fra Bazzill. På basen har jeg brukt embossingpaste fra Wendy Vecchi sammen med Falling Snow-stensilen til Simon Says Stamp for å lage snø på bakgrunnen. Jeg har stanset ut panelet fremfor med en die fra MemoryBox og bygget videre med snøbanker skjært med skalpell og rådyr og snømann stanset ut med dies fra Papertrey Ink. Til slutt har jeg stemplet et God jul-stempel fra North Star med Hero Arts Shadow ink i fargen Soft Granite, stanset ut et snøfnugg med Let It Snowflake-dieen fra My Favorite Things og limt på en perle.
hvitt på hvitt innsideInnsiden har tekst stemplet med samme farge som på forsiden. Stempelet kommer også fra den samme stempelplaten.
hvitt på hvitt julekort baksideAkkurat det samme har jeg gjort på baksiden. Et tekststempel fra den samme stempelplaten, stemplet med den samme fargen. Jeg limte på to snøfnugg for å få litt interesse og for å knytte baksiden og forsiden på kortet sammen.

Ingen kommentarer: