tirsdag 1. juli 2014

Enkelt bursdagskort

Dette skissebaserte kortet var mitt gjestedesignerbidrag som ble publisert i juninummeret av Ett Trykk.
0314 - Elin H. Venge - bursdagskort frontKortet, som måler 4 1/4 x 5 1/2″ er laget veldig enkelt med base av blå og hvit (Classic Smooth)  Bazzill. Mønsterarkene jeg har brukt er alle rester fra Maja Design. Jeg har brukt arkene 1904, 1914 og 1916 fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen og 5th of April fra Vintage Spring Basics-kolleksjonen. Arkene er skåret til en bredde som passer én scallop på Vintage Doily PATP-punchen fra Martha Stewart (bortsett fra den ene, som blir for smal). Alle stripene er svertet med Creamy Brown i kantene, og jeg har sydd en sikksakksøm mellom stripene og vanlig rett søm langs kantene. Jeg har laget et banner med hvit kartong og stemplet et tekststempel fra North Star Stamps på banneret. Stempelet er egentlig en lang tekststripe, men jeg har klippet den i to og bare tatt første halvdelen på banneret mitt. Den er stemplet med en kombinasjon av Spring Rain og Blueberry Sky-blekk fra Papertrey Ink. Jeg har limt på en blå rose fra Petaloo og noen lyseblå dotter fra Papirdesign som siste finish på forsiden av kortet.
0314 - Elin H. Venge - bursdagskort inniPå den første innsiden av kortet har jeg stemplet den andre halvdelen av det oppklipte tekststripestempelet mitt og satt på tre prikker foran teksten med en Memento Dual Marker i fargen Summer Sky.
0314 - Elin H. Venge - bursdagskort baksideBaksiden har også et tekststempel fra North Star Stamps stemplet med Spring Rain/Blueberry Sky-kombinasjonen som er brukt på forsiden og innsiden. Her har jeg også brukt noen flere dotter fra Papirdesign for å knyte hele kortet sammen.

1 kommentar:

EllenFossli sa...

Det enkle kan være det beste heter det, og dette var stilig!! Noe en kan klare på ikke for lang tid om ett kort er glemt! Digger fargene og kortet veldig💙......så kanskje blir det en liftings engang 😉