lørdag 7. desember 2013

Jeg er også ny!

Hei og hopp! 

Elin heter jeg og er en stempelgal Oslojente født tidlig en vårdag på 80-tallet. Jeg begynte med kortlaging høsten 2010 etter at en god barndomsvenninne introduserte meg for denne herlige papir- og stempelverdenen. Hun mente at dette måtte være den perfekte hobbyen for meg og hadde rett i det - jeg ble hektet! Bloggen min, Papirmølla, finner du her.

Stilen min vil jeg beskrive som detaljfokusert, jeg er pirkete og nøye og pynter alltid alle sidene av kortene mine, så jeg er storforbruker av både mønsterark og kartong. Jeg er veldig glad i å fargelegge motiver, og trives meget godt med en Copic-tusj i hånden, da er jeg i min egen lile fargeleggingsboble. Jeg er Copic-sertifisert og sto også på ECCP-eksamen på første forsøk (jippi), så jeg er offisielt European Copic Coloring Master. Siden jeg alltid pynter alle sidene mine på et kort bruker jeg også en del tekststempler, og NSS har mange fine, så det skal bli gøy å være DT-medlem her - da kan jeg nemlig kombinere fargeleggingsgleden min med min forkjærlighet for fine tekster! Jeg er også DT-medlem hos Papirplaneten, Copic Marker Norge og scrapping.no, i tillegg til at jeg er gjeste-DT for Ett Trykk i 2014. 

Mitt første DT-prosjekt her blir dette kortet, med det søte motivet Guttefe med stjerne, fargelagt med Copics. 
Bak motivet har jeg to tager, der jeg har stemplet tekster fra Gode gamle juletekster CS-platen, som er en av mine desiderte favoritter når det kommer til juletekster, jeg har brukt den kjempemasse!! Jeg liker godt når to forskjellige fonter kombineres, og fontene som er brukt på disse stemplene er kjempefine sammen!
I tillegg til tekstene har jeg annengangsstemplet snøfnugg fra Snøkrystaller, artsy-platen og Snøkrystaller, distressed stor-platen på disse tagene.
Jeg pleier å ha ganske like innsider på kortene mine som forsiden, og også her har jeg brukt et av stemplene på Gode gamle juletekster CS-platen. 
Intet kort er komplett uten pynt på alle sider, og her pryder teksten fra Selv små stjerner, små text baksiden, i tillegg til noen stjerner jeg har fargelagt med Copics og punchet ut med en liten stjernepunch. Jeg tenkte det var greit å spinne videre på den store stjernen til den søte lille feen også på baksiden av kortet, da blir det en helhet i alt! Teksten på den ene tagen er jo også stjernerelatert, så alt hører sammen! 







2 kommentarer:

T's Creations sa...

Velkommen, Elin. :)
Fint kort og nydelig fargelagt!

Kreativelena sa...

Herlig og se deg som DT her, det gleder meg. Du lager fantastisk flotte kort, og gleder meg til og se mer av deg her inne :-)